۹/۰۴/۹۹

بازداشت یک مرد

 

بازداشت یک مرد به اتهام آتش زدن و قتل همسرش در تهران

یک مرد در تهران به اتهام قتل همسرش بازداشت شد. این زن در بیمارستان قبل از مرگش گفته که به دست همسرش به وسیله تینر به آتش کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، یک مرد در تهران به اتهام قتل همسرش بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، ساعت ۱۲ظهر یکشنبه ۳۰ آذرماه به قاضی ساسان غلامی، بازپرس جنایی تهران گزارش مرگ زنی جوان اعلام شد. این زن از یک هفته قبل‌تر به‌دلیل سوختگی در بیمارستان بستری شده اما به‌دلیل شدت سوختگی جانش را از دست داده بود.

با دستور بازپرس جنایی تهران، تحقیقات برای کشف اسرار مرگ زن جوان شروع شد و مأموران دریافتند که این زن  قبل از مرگش به پلیس و خانواده‌اش گفته بود که با شوهرش اختلاف داشته و روز حادثه پس از آنکه با او درگیر شده، وی به روی

او تینر ریخته و او  را آتش زده است.

گفته‌های این زن کافی بود تا شوهر ۲۹ ساله وی بازداشت و پرونده از دادسرای یافت‌آباد به دادسرای جنایی تهران ارجاع شود. متهم اما در جریان بازجویی‌های اولیه منکر قتل همسرش شد و ادعا کرد که همسرش را دوست داشته و هرگز به فکر کشتن او نبوده است.

متهم در بازجویی گفت: “درست است اختلاف داشتیم اما دلیل نمی‌شود که او را آتش بزنم. به خاطر مادرم. می‌گفت حق نداری با مادرت رفت‌وآمد کنی. به همین دلیل هر وقت به خانه مادرم می‌رفتم بعداز آن یک دعوای سنگین داشتیم. البته تصورم این است که ماجرای مرگ فرزندمان و برادر همسرم باعث شد که همسرم دچار مشکلات روحی شود. فرزندمان فروردین‌ماه نارس به دنیا آمد و زنده نماند. برادرش هم بیمار بود و فوت شد و این اتفاقات او را عصبی و حساس‌تر کرده بود”.

وی در خصوص روز حادثه گفت: “آن روز می‌خواستم به خانه مادرم بروم که دوباره باهم درگیر شدیم. با این حال به حرف‌های او توجهی نکردم و به دیدن مادرم رفتم. وقتی برگشتم در زدم. همسرم در ورودی را باز کرد اما حفاظ را باز نمی‌کرد. باهم درگیر شدیم. خیلی عصبانی بود. به آشپزخانه رفت و ظرف پلاستیکی که داخل آن تینر بود را برداشت و به مقابل در آمد. ابتدا مقداری از آن را به طرف من پاشید که به طرف پشت بام فرار کردم و بعد مابقی تینر را روی خودش ریخت و فندکی که در دست داشت روشن کرد که ناگهان آتش گرفت”.

متهم افرود: “خیلی شوکه شده بودم و نمی‌توانستم کمکش کنم چون در قفل بود. همسرم هم درحالی‌که آتش گرفته بود به پشت مبل رفت و کلید قفل حفاظ را به سوی من پرتاب کرد. من هم فورا در را بازکردم و پتویی دور او پیچاندم تا آتش خاموش شود. بعد از آن او را به حمام بردم و با آب سرد شستم و با خواهرش تماس گرفتم و موضوع را خبر دادم. همانجا با باجناقم هم تماس گرفتم و گفتم که همسرم خودش را آتش زده است و می‌خواهد برای من پاپوش درست کند”.

وی در جواب این سوال که همسرت تینر را از کجا آورده بود، گفت: “ساختمانی که ما اجاره کرده بودیم ۳طبقه بود که طبقه اول و دوم آن خالی بود و صاحب خانه قصد داشت خانه را نقاشی کند و بعد اجاره بدهد، به همین‌خاطر مقداری تینر آورده بود و زیر پله‌ها گذاشته که همسرم آن را برداشته بود”.

پس از بازپرسی از متهم، قاضی او را در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داد و وی برای ادامه تحقیقات به بازداشتگاه منتقل ش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette