۹/۱۶/۹۹

 خبرگزاری هرانا – سهیل عربی، زندانی عقیدتی در زندان تهران بزرگ صبح روز جمعه ۲۸ شهریور به بهانه انتقال به بهداری از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است. از سرنوشت او پس از این انتقال اطلاعی در دست نیست. این بی خبری و عدم پاسخگویی مسئولین نسبت به سرنوشت این زندانی باعث نگرانی خانواده و نزدیکان وی شده است. آقای عربی روز پنج‌شنبه نیز به دفتر رئیس زندان فراخوانده شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۲۸ شهریورماه ۱۳۹۹، سهیل عربی، زندانی عقیدتی در زندان تهران بزرگ از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شد.

آقای عربی طی روز گذشته و امروز با خانواده خود تماسی نداشته و عدم پاسخگویی مسئولین و بی‌خبری از وضعیت وی باعث افزایش نگرانی خانواده ایشان شده است.

یک منبع مطلع از شرایط آقای عربی در این خصوص به هرانا گفت: “روز پنج‌شنبه ۲۷ شهریور نیز سهیل عربی به دفتر رئیس زندان، علی چهارمحالی فراخوانده شد و در آنجا به همراه چند تن دیگر به بازجویی از او پرداختند و وی را به انتقال به مکانی دیگر، نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی و پرونده‌سازی جدید تهدید کردند. خانواده آقای عربی به ویژه به دلیل سابقه انتقال‌های پیشین وی به بازداشتگاه‌های امنیتی و ضرب و شتم وی به شدت نگران وضعیت او هستند. اکنون مشخص نیست ایشان به کجا منتقل شده و بیم آن می‌رود که حتی پرونده‌سازی جدیدی علیه وی صورت گیرد”.

سهیل عربی فروردین و اردیبهشت امسال به یکی از بازداشتگاه‌های اطلاعات سپاه در تهران منتقل شده و مدتی بعد به بند بازگردانده شد. آقای عربی سال گذشته نیز به مقر یک نهاد امنیتی منتقل و مورد بازجویی همراه با ضرب و شتم قرار گرفته بود. وی در اثر ضرب و شتم از ناحیه بیضه دچار آسیب دیدگی شدید و “ترومای بلانت” شد. وی از آن زمان تاکنون به دلیل بی توجهی مسئولان و عدم رسیدگی پزشکی از درد و عفونت رنج می‌برد.

سهیل عربی از تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۳۹۲ در بازداشت و زندان به سر می‌برد و تمام این مدت از مرخصی نیز محروم بوده است. وی در تاریخ ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی همزمان با اینکه پس از تغییرات بسیار در روند دادرسی و احکام صادره در حال تحمل دوران محکومیت ۷ سال و شش ماهه خود در زندان تهران بزرگ بود، از بابت دو پرونده‌ی جدید که در زندان علیه وی مفتوح شده بود، توسط دادگاه انقلاب تهران به حبس تبعید و جزای نقدی محکوم شد. آقای عربی در پرونده نخست از بابت اتهامات “توهین به مقدسات دینی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری” به ۵ سال حبس و از بابت پرونده دیگرش به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام” به ۲ سال حبس، دو سال تبعید به برازجان و ۴ میلیون تومان جزای نقدی و به اتهام “تخریب اموال دولتی” به ۱ سال و ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شده است. تاریخ آزادی آقای عربی خردادماه ۱۴۰۴ عنوان شده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette