۹/۱۵/۹۹

 خبرگزاری هرانا – امروز دوشنبه ۱۹ آبان، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، از تخریب کلیسای ادوِنتیست‌ها در تهران خبر داد. به گفته وی؛ سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تهران در تخریب این کلیسا نقش دارند. تخریب کلیساها، آرامگاه‌‌ها و بناهای متعلق به مسیحیان، بهاییان و قبور دگر اندیشان در شهرهای مختلف ایران طی سالهای گذشته پرسابقه است و اغلب این تخریب‎ها با چراغ سبز مسئولان جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از مدارا، روز دوشنبه ۱۹ آبان ۹۹، احمد مسجدجامعی، عضو شورای شهر تهران، از تخریب کلیسای ادوِنتیست‌ها در تهران خبر داد.

وی در این خصوص گفت: “امروز شاهد تخریب یکی از معابد دینی در خیابان جمهوری تهران و تبدیل شدن آن به مرکز تجاری هستیم، تهران معروف است به چهارراه ادیان تهران و تا حالا سابقه نداشته یکی از مراکز دینی در آن خراب شود”.

این نماینده شورای‌شهر افزود: “سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و … در این ماجرا نقش دارند، اما حالا همه آن را حاشا می‌کنند”.

طی روزهای گذشته بنای باقی‌مانده از کلیسای ادونتیست‌ها، کلیسای تاریخی تهران، واقع در خیابان جمهوری‌، در کنار کافه نادری، تخریب شد.

بر اساس این گزارش، سال ۱۳۹۴، بخش‌های درونی این کلیسا از جمله ساختمانی از عصر قاجاری، تخریب شد.

تخریب این کلیسای تاریخی به دنبال واگذاری آن به یک مالک‌خصوصی صورت گرفته است.

کلیسای ادونتیست‌های ایران، مربوط به گروهی از پروتستان‌های ارمنی ایران است که با صلیب بتنی هشت‌متری‌اش از نمادهای معماری شهری تهران بود.

تخریب کلیساها، آرامگاه‌‌ها و بناهای متعلق به مسیحیان، بهاییان و قبور دگر اندیشان در شهرهای مختلف ایران طی سالهای گذشته پرسابقه است و اغلب این تخریب‎ها با چراغ سبز مسئولان جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette