۹/۲۵/۹۹

 معلمان خرید خدمات آموزشی سال ۹۳ به بعد، با انتشار بیانیه‌ای به تصویب و ابلاغ سیاست نحوه‌ی جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش اعتراض کردند.

به گزارش ایلنا، #معلمان خرید خدمات آموزشی در شروع این بیانیه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، دولت و مجلس، را خطاب قرار دادند. #نویسندگان این بیانیه با یادآوری تصویب سیاست نحوه‌ی جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، تاکید کردند که این سیاست نشان از میزان کیفیت و منطق تصمیم‌گیرندگان حوزه‌ی آموزش و پرورش دارد و پاسخ بسیاری از پرسش‌های دلسوزان این حوزه را مشخص می‌کند.

به اعتقاد نویسندگان این بیانیه، سیاست جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش، نشان دهنده ضعف نظام آموزشی کشور است. 

آنها در ادامه با اشاره به درخواست دولت برای جذب معلم در سال ۱۳۹۳ یادآور شدند: در سال ۱۳۹۳ فراخوان جذب معلم دادید که کلاس‌هایمان خالی است و کمبود معلم داریم و نیاز به یاری شما جوانان که با مدارک کارشناسی تا دکترا از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم هستید، داریم؛ اما طرح ننگین خرید خدمات آموزشی را با آزمون ورودی و مصاحبه، انواع گزینش‌ و صدها ساعت کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی (با هزینه‌ی خود جوانان) ترتیب داده و این نیروها را با گذراندن از فیلترهای مختلف، در مدارس دولتی و مقطع ابتدایی (به صورت تمام وقت و همسان معلمین رسمی) جذب نمودید. آن‌ها را به مناطق مرزی، عشایری، محروم و صعب‌العبور فرستادید که کلاسی خالی نماند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette