۹/۲۸/۹۹

 

حمید منافی نادارلی، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین، روز چهارشنبه ۵ شهریور، در پی درد شدید کلیه به بهداری زندان منتقل شد اما با وجود تداوم درد، بدون دسترسی به خدمات پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان به بند بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۵ شهریور۱۳۹۹، حمید منافی نادارلی فعال ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین، در پی درد شدید کلیه به بهداری زندان منتقل شد.

وی نهایتا با وجود تداوم درد، بدون دسترسی به خدمات پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان به بند بازگردانده شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانی در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: «حمید منافی دیروز ۵ شهریور در پی عود سنگ کلیه، به بهداری مرکزی زندان اوین منتقل شد اما صرفا پس از تزریق سرم و در حالی که هنوز درد کلیه‌اش ادامه داشت مرخص شد و به بند بازگردانده شد.»
حمید منافی در اسفندماه ۱۳۹۲ به همراه شش تن دیگر به دلیل شرکت در مراسم بزرگداشت روز جهانی زبان مادری در نسیم شهر تهران بازداشت و پس از مدتی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان زمان دادرسی آزاد شدند.

آقای منافی اسفندماه ۱۳۹۵ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام “مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور” به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به شهرستان ازنا از توابع استان لرستان محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی بابایی به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید تقلیل یافت.

وی نهایتا روز سه‌شنبه ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود در تهران بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت به زندان اوین منتقل شد. وی هم اکنون در بند ۸ زندان اوین بسر می‌برد.​

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette