۹/۲۸/۹۹

 

روز یکشنبه ۲ شهریورماه، یک شهروند اهل روستای شهردراز از توابع شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. بازداشت این شهروند به علت تلاش وی جهت ممانعت از تصرف زمین‎‌های کشاورزی ساکنان این روستا توسط شرکت گاز صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز یکشنبه ۲ شهریور ماه ۱۳۹۹، یک شهروند اهل روستای شهردراز، از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

هویت این شهروند، “محمد شهردرازی، فرزند قاسم، اهل روستای شهردراز” عنوان شده است.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “ماموران امنیتی پاسگاه شهردراز، با هماهنگی شرکت گاز بدون حکم قضایی به زمین‌های کشاورزی مردم جهت تصرف زمین‌ها مراجعه و برای متفرق کردن مردم اقدام به تیراندازی کرده‌اند. با تیراندازی ماموران و ایجاد رعب و وحشت، کشاورزان اعتراض کرده و نیروهای امنیتی محمد را بازداشت کرده و با خود برده‌اند”.

وی افرود: “طی جلسه‌ای که شرکت گاز و سازمان‌های دولتی با کشاورزان داشتند، قرار بر این بود که در قبال انتقال خط لوله گاز، زمین‌هایی که در مسیر آن قرار دارند را خریداری کند و پول آن به کشاورزان پرداخت شود اما چند روز پس از نتیجه جلسه، شرکت گاز بد عهدی کرده است”.

به گفته این منبع مطلع، پیش از مراجعه ماموران امنیتی برای تصرف زمین‌های کشاورزی مردم، پرسنل شرکت گاز به کشاورزان اعلام و تهدید کرده بودند که در صورت جلوگیری از ادامه کار، آن‌ها را بازداشت و برعلیه آنها پرونده سازی خواهند کرد.

گفته می‌شود که ماموران امنیتی پس از بازداشت و انتقال محمد به بازداشتگاه او را مورد ضرب و شتم نیز قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، از روز دوشنبه ۶ مرداد ۹۹، شرکت گاز به همراه ماموران امنیتی برای انتقال خط لوله گاز به پاکستان، کشاورزان شهردراز شهرستان ایرانشهر را تحت فشار قرار داده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette