۹/۲۸/۹۹

 خبرهای دریافتی به بازداشت مجدد زندانی سیاسی، گلرخ ایرایی در روز شنبه ۱۸ آبان ماه ۹۸ اشاره دارد. مطابق این خبرها روز شنبه ۱۰ مامور امنیتی مرد بدون حکم بازداشت به خانه وی رفته و او را دستگیر کردند.

به گفته یکی از نزدیکان خانم گلرخ ایرایی ، او را پس از بازداشت به بند ۲۰۹ زندان اوین برده‌اند و علت بازداشت او مصاحبه‌های اخیرش برای پیگیری وضعیت سلامتی همسرش آرش صادقی بوده است.

آرش صادقی، فعال سیاسی محبوس در زندان گوهردشت کرج است که در روزهای اخیر وضعیت سلامتی او نگران‌کننده گزارش شده است و مقامات زندان مانع از اعزام وی به بیمارستان شده‌اند.

لازم به یادآوری است که خانم ایرایی که چندی پیش از زندان آزاد شده، در پرونده‌ای دیگر نیز محکوم شده است؛ ولی اگر بازداشت او به علت اجرای حکم پرونده‌ی جدیدش باشد، پس از بازداشت باید به قرنطینه‌ی زندان و سپس بند زنان منتقل می‌شد.

خاطر‌نشان می‌شود که بند ۲۰۹ زندان اوین زیر کنترل بازجویان وزارت اطلاعات برای بازجویی از زندانیان سیاسی است.

در خبر دیگری آمده است که گلرخ ابراهیمی ایرایی را پس از بازداشت جهت بازجویی به بند ۲ الف منتقل کرده‌اند.

این زندانی سیاسی همراه با آتنا دائمی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین، در ارتباط با پرونده‌ای که در دوران حبس علیه آنان گشوده شده بود به ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری دیگر و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب محکوم شدند.

چندی پیش خانم گلرخ ایرایی طی مقاله‌ای با عنوان «نسل کنونی خادمان حکومت و جایگاه تفکر» به بیان وضعیت جامعه کنونی ایران می‌پردازد که در آن  با «گونه‌های خاص انسانی‌ای مواجه هستیم که محصول مستقیم استبداد و سرکوب هستند و بدون داشتن تفکر، آلوده خشونت شده‌اند و تا زمانی که در ازای خدمت به مافوق دستمزد دریافت می‌کنند، چاکرمآبانه دست به هر جنایتی خواهند زد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette