۱۱/۰۳/۹۹

تداوم سختگیری عقیدتی در زندان های ایران

 

تداوم سختگیری‌ها بر محبوسان عقیدتی در زندان‌های ایران

هفته گذشته شماری از زندانیان سیاسی و عقیدتی که مشغول گذراندن دوران حبس خود هستند، با فشار و تهدید و سخت‌گیری ماموران زندان‌هایشان مواجه شدند. از زندان لاکان رشت خبر رسید که سمانه نوروز مرادی، زندانی سیاسی محبوس  در زندان لاکان رشت علیرغم تایید بیماری‌اش و نیاز به درمان  از رسیدگی پزشکی و مرخصی استعلاجی محروم شده است. خبرگزاری هرانا در گزارشی از قول یک منبع مطلع از پرونده نوشته است که «داستانی تهران همچنین دستور به بررسی پرونده پزشکی خانم نوروز مرادی توسط کمیسیون فوق تخصصی استان گیلان را صادر کرده است اما این مرکز، معاینه وی را منوط به پاسخ استعلام از تهران کرده است».

این خبرگزاری حقوق بشری هم‌چنین در گزارشی از آخرین وضعیت مریم ابراهیم وند، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما نوشته است که این زندانی از حدود یک ماه قبل از داشتن کارت تلفن و تماس با خانواده محروم است. این زندانی نامه‌ای نوشته است و در آن با اعتراض به مسئولان زندان اعلام کرده که دست به اعتصاب غذا می‌زند. 

هم‌چنین گزارش‌هایی مبنی بر تداوم بی‌خبری از گلرخ ایرایی، زندانی سیاسی محبوس در اوین گزارش شده است که نزدیک به چهل روز پیش در شرایطی غیرانسانی و زیر ضرب و شتم ماموران از زندان قرچک ورامین به بازداشتگاه امنیتی سپاه در زندان اوین منتقل شد.  خبرگزاری هرانا نوشته بود که «خانم ایرایی طی روزهای اخیر طی تماس کوتاهی با خانواده‌اش از ادامه بازجویی‌های خود خبر داده است. خانواده ایرایی نسبت به احتمال پرونده‌سازی مجدد برای این زندانی سیاسی و وضعیت سلامت او در نگرانی بسر می‌برند».

سید طبیب تقی زاده، روزنامه‌نگار، که مشغول گذراندن دوران حبس یک‌ساله خود در زندان اوین است علیرغم ابتلا به بیماری ام اس و نیاز به رسیدگی پزشکی اعزام به بیمارستان محروم مانده است. گفته می‌شود که «مسئولان زندان به او اعلام کرده‌اند که به دلیل قیمت بالای داروها باید خود هزینه درمان را تقبل کند و به بیمارستان خارج از زندان اعزام نخواهد شد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

برای مبارزه با تبعیض جنسیتی در ایران، تغییرات ساختاری لازم است https://www.iranrights.org/fa/newslette